woensdag 8 juni 2011

Reisschema



De vertrekdatum komt steeds meer en meer in zicht!
Tijd om wat meer tijd aan m'n blog te besteden en m'n reisschema te laten zien. Ik doe een 27 daagse (waarvan al een aantal dagen afvallen door het vliegen) rondreis door IndoChina, via Djoser.
Met deze organisatie ben ik ook naar Japan en een jaar later naar West Maleisiƫ geweest.

Ik vind het fijn dat er wel een soort van programma is maar dat je gewoon vrij bent om te doen en laten wat je wilt. (Earcandling bijvoorbeeld, echt een aanrader voor mensen die niet bang zijn voor brandende kaarsen in hun oren) 
Als je maar weer op tijd klaar staat om mee te gaan naar de volgende stad! Wat meer begeleiding nodig? Of gewoon zin in gezelligheid? Kan ook!

Djoser werkt nadrukkelijk met reisbegeleiders, geen reisleiders. Dus geen vlaggetje waar je achteraan moet huppelen.
Uiteraard weet de reisbegeleider wel een boel over het land (Ok, bij de Japan reis kon het beter maar wie deelt er dan ook een Afrikalover in op een Japan reis? De originele begeleider was vast ineens ziek :D) en er reist ook nog een reisbegeleider van het desbetreffende land mee!

In mijn geval krijg ik zometeen dus de volle vier weken een Nederlandse reisbegeleider en nog eens vier verschillende lokale begeleiders voor resp. Vietnam, China, Laos en Cambodja!

The schedule:

  1. Amsterdam - Saigon
  2. aankomst Saigon
  3. Saigon
  4. Saigon, excursie Tay Ninh en Cu Chi
  5. Saigon, vlucht naar Hanoi
  6. Hanoi - Halongbaai
  7. Halongbaai, boottocht - Hanoi, nachttrein naar Lao Cai
  8. aankomst Lao Cai - Bac Ha
  9. Bac Ha - Sa Pa
  10. Sa Pa
  11. Sa Pa - Lao Cai - Shilin
  12. Shilin, excursie Stenen Woud - Kunming
  13. Kunming, vlucht naar Jinhong
  14. Jinhong
  15. Jinhong - Luang Nam Tha
  16. Luang Nam Tha - Luang Prabang
  17. Luang Prabang
  18. Luang Prabang
  19. Luang Prabang - Vientiane
  20. Vientiane
  21. Vientiane, vlucht naar Phnom Penh
  22. Phnom Penh
  23. Phnom Penh, bus naar Siem Reap
  24. Siem Reap (Angkor Wat)
  25. Siem Reap (Angkor Wat)
  26. Siem Reap - Amsterdam
  27. aankomst Amsterdam
Ik kan nog geen zinnig woord zeggen over de reisbegeleider van deze reis of over mijn groep want daar is nu nog niets over bekend... Helaas pindakaas!

Wel weet ik nu uit ervaring dat je tijdens zo'n reis een boel leert over groepsdynamica en er gaan altijd wel een paar vreemde vogels mee...
Zo had ik al het wattenstaafje, Bultenmans, Opa Flip, een Bloedzuiger (ja, met hoofdletter B) en de mopperkonten in mijn groep zitten...
Maar ja, misschien schrijven zij ook wel zoiets over mij, grinnik.

Mag ik een suggestie doen? Het begint met M en eindigt op uffel...

3 opmerkingen:

  1. Mooi programma! Al vind ik die kleine uitstap naar China een beetje vreemd.

    Ik ben zelf naar Kunming geweest tijdens mijn China rondreis, het was leuk maar om er nu speciaal voor naar toe te reizen. Stenen woud is wel indrukwekkend, en er is een parkje met een mooie Pagode wat erg vaak wordt gebruikt in artikelen of reclames over China, o.a. door KLM. Ik had er een diaree aanval, dus elke keer als ik de nieuwsbrief van KLM krijg voel ik mijn maag pruttelen.

    Djoser blijft een beetje hit-en-miss voor mij. China reis was fantastisch, goede begeleiding en bijzondere activiteiten die je in je eentje niet zo snel zou doen. Japan was “apart”. Maar goed, ik heb jou leren kennen en dat maakte de waardeloze reisbegeiding en de vreemde snuiters in de groep meer dan goed. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha... ja Japan was qua reisbegeleiding erg apart.. Maar dat is bij de reis naar Maleisiƫ helemaal goedgemaakt! Daar had ik wel een reisbegeleider die wist waar hij het over had en die betrokken was! Die stond een paar minuten na het uitdelen van de sleutels aan de deur om te vragen of je kamer naar wens was, of de airco het deed etc.
    Ik was helemaal verbaasd dat er een persoonlijke tussentijdse evaluatie was! Dat had er bij Japan dus ook moeten zijn ipv van vage enquete briefjes, grinnik. Ach en dit jaar zien we wel weer wie mijn reisbegeleider is. Ik ben vooral benieuwd naar de groep... Eens kijken wat voor types er nu bij zitten!

    En over rommelende magen: bij mij gaat het rommelen als ik denk aan Hans of Bultenmans, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Interessante reis en mogelijk interessante verhalen. Tijd om deze blog even in de gaten te houden.

    Met dank aan het linkje op de blog van Mark ;)

    BeantwoordenVerwijderen