woensdag 13 juli 2011

Bikini's, kattengrit en onmeunig veel snoertjes


Nog een paar dagen werken en dan is het zaterdag zover: vakantie!

Vroeg mijn nest uit om op tijd de trein te kunnen pakken naar Schiphol. Ik heb een tussenstop op Singapore om daarna naar Ho Chi Minh City (Saigon) te vliegen.

Zoals wellicht bekend kijk ik niet echt uit naar het vliegen. Of nou ja... dat vliegen maakt me niets uit, het is de oorpijn waar ik niet tegen kan en het urenlang opgefrommeld op één plek zitten. Yakkes! Ik heb een tussenstop van een paar uur op Singapore, keek ik ook niet bepaald naar uit. Tot mijn collega Stephan met het geniale nieuws kwam dat er een zwembad is op het vliegveld! Note to self: Bikini moet mee in rugzak, niet in koffer!

Een koffer opgehaald bij mijn ouders want mijn eigen koffer (gekocht in Japan omdat ik teveel dingen had gekocht *shame on me*) is te klein voor vier weken reizen. Die zit al vol wanneer ik m'n schoenen en toilettas er in heb gedaan.

Toilettas, ook zoiets: hoeveel spullen kan een mens hebben? En op vakantie word de lijst alleen maar langer: anti-muggenspul, zonnebrand factor 1000, after-sun, naald&draad, zeshonderd verschillende pilletjes tegen dingen die je misschien gaan overkomen (en dan maar hopen dat je daar mee door de controle komt, grinnik).

Ik las trouwens van de week dat een vrouw gemiddeld iets van vierentwintig kledingstukken te veel meeneemt op vakantie?!? Ik kan zeker beamen dat er een boel mee gaat onder het mom van 'wat als' maar vierentwintig?
Er gaan wel onmeunig* veel snoertjes (opladers van telefoon, Ipod, camera, internationale stekker etc.) mee, dat dan weer wel!

Ooh nog een note to self: genoeg kattenvoer&grit inslaan zodat ouders Muffel in leven kunnen houden...

* Blijft een leuk woord!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten